úterý 12. ledna 2016

Jak odříznout a přilepit křidélka u EPP křídel

Stepa: Potřeboval bych radu.. Mám model Blade od FreeAiru, což jsou desky z EPP. Křidélka na křídlech nejsou nijak oddělená. a já řeším, jak vyřešit jejich závěs. Jestli na to mám vzít nůž a "nedoříznout", nebo odříznout úplně a udělat panty z izolepy, nebo jestli zkusit udělat V drážku drátem pájky... nebo ještě jinak?

R.a.d.i.m:  Odříznout,seřezat nebo zbrousit úkosy a zpátky nalepit uhuporem. Izolepa sebelepší se dřív nebo později odlepuje.

logout: osvedčil sa Omnipor z lekárne.

consair: já používám metodu tavného lepidla -dej si na Trubce v případě zájmu hledat" Hot glue hinge".Samozřejmě alspon na jedné straně tu hranu musíš seříznou na cca 45 stupňů. https://www.youtube.com/watch?v=N4Of1IjTIIo

R.a.d.i.m:  A není to zbytečně,pracné a těžké??? natřít jednu a druhou stranu uhuporem a plácnout to k sobě mi přijde mnohem rychlejší, jednodušší,estetičtější,lehčí (hmotnostně) ale ano vždy je více cest

consair: Taky je to cesta,ale já z toho měl blbý pocit-minimální plocha styku,a uhupor se mi zdál takový trošku natahovací.Zkoušel jsem toho už víc uhupor ,ca, a na placaté řezané epp jsem si oblíbil to horké lepidlo

JIO: Já používám dlouhodobě postup, který mi kdysi dávno doporučil ladak.

Na obou stranách nalepím lepící vymezovací pásku asi 1 cm od hrany. Pak prstem rozetřu třeba herkules nebo jinou disperzi, co je zrovna po ruce. Pásku strhnu. Nechám pořádně zaschnout. Obvykle do druhého dne. A pak lepím 19mm izolepou Crystal tape od 3M. A když už to chci mít jó echt, tak to ještě lehce přejedu žehličkou.

Postup popsaný consairem se mi ale taky líbí, ale zatím jsem ho nezkoušel. Používal jsem i metodu s Uhu-porem pro změnu tuším doporučenou HonzouS, taky to funguje.