sobota 14. července 2007

Plochá zatáčka

Johny: Není to nic těžkého, chce to párkrát zkusit. Ze začátku ti to z ní možná párkrát vypadne, ale jakmile přijdeš na správnou velikost výchylek pro daný model, je to snadné. Létá se to zpravidla takto:
Zahajuje se přímým letem v konstantní výšce v ose dráhy. Ve chvíli, kdy je model přímo před tebou, vychýlíš směrovku (hodně, často i naplno) na stranu "od sebe". Takže pokud letíš zleva doprava, půjde směrovka vlevo. Současně s tím vychýlíš křidélka doprava, ale ty už opatrněji, správnou velikost výchylky zjistíš po několika pokusech. Někdy je potřeba zasáhnout i výškovkou, aby model udrželkonstantní výšku. Během zatáčky má směrovka pořád konstantní výchylku a křidélky a výškovkou se jemně korigují případné odchylky. Cílem je, aby model udělal zatáčku o 360st. v konstantní výšce a bez příčného náklonu. Ve chvíli, kdy je model opět v místě, kde zatáčku začal, vrátíš kormidla do neutrálu. Pozor, dost výrazně to brzdí, takže to nesmí být žádný podmotorovaný chudinka. Když po dokončení zatáčky vrátíš směrovku a křidélka do neutrálu, tak model vyrazí, jako když ho nakopneš :-))) - pro lepší efekt může být vhodné po dokončení zatáčky mírně ubrat plynu, ale dost záleží na typu modelu.